hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > قم|فضاهای هویت بخش شهری قم مرمت می شوند

قم|فضاهای هویت بخش شهری قم مرمت می شوند

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) شهرداری قم گفت: فضاها و آثار هویت بخش شهری در بازآفرینی بافت های فرسوده و نارکارآمد حفظ و مرمت می شود.
به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم،علی رضا خاکی شامگاه یکشنبه در جلسه بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س)در سالن جلسات استانداری افزود: حفظ فضاهای هویت بخش شهری در فعالیت های مربوط به بازآفرینی شهری به صورت جدی دنبال شده و از تخریب آثار هویت بخش خودداری می شود.
وی اضافه کرد: کف سازی و جداره سازی مهمترین اقدامی بوده که در محلات هدف بازآفرینی شهری انجام می گیرد.
وی گفت: در رابطه با ساماندهی قبرستان شیخان، قبرستان نو، میدان روح الله، میدان مطهری و خیابان ارم برآورد هزینه لازم نهایی صورت گرفته و عملیات عمرانی آنها در زمان بندی مشخص شده انجام می گیرد.
وی ادامه داد: در ساماندهی و بازآفرینی بافت های فرسوده شهری به احداث مراکز محلات توجه ویژه ای شده و در تمامی محورهایی که امکانات لازم موجود باشد نسبت به احداث این قبیل مراکز اقدام می شود.
خاکی در ادامه بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده پارکینگی در میدان روح الله ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به مبحث ساماندهی اطراف حرم مطهر گفت: شهرداری قم امر آماده سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان را برای ساماندهی و بازآفرینی اطراف حرم مطهر آغاز کرده است.
وی همچنین اظهار کرد: بودجه مصوب این سازمان در سال ۹۷، در نهایت بالغ بر ۹ میلیارد تومان بوده که ۴۵ درصد از این اعتبار با مشارکت با سایر دستگاه ها تامین شده است.
خاکی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: جداره سازی و آرام سازی شهری و معضلات ترافیکی مهمترین اهداف شهرداری قم از ساماندهی میدان شهید مطهری است.
وی اضافه کرد: برای ساماندهی میدان شهید مطهری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار اولیه برآورده شده است.
خاکی افزود: مجموعه مدیریت استان در رابطه با ساماندهی شهری میدان مطهری و مساله ترافیکی سناریو خاصی در وضعیت کنونی ندارد.
دومین جلسه بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با حضور بهرام سرمست استاندار قم برگزار  و مشکلات مربوط به ساماندهی اطراف حرم مطهر به ویژه میدان مطهری، بازار شمسه و آماده سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای ساماندهی محلات هدف بازآفرینی در آن بحث و تبادل نظر شد.
در استان قم، یک هزار و ۴۳۵ هکتار فرسوده و ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی وجود دارد؛ از مجموع ۱۲ هزار و ۹۳۲ هکتار از اراضی کل شهر، ۳۰ درصد آن معادل چهار هزار و ۱۳۳ هکتار که ۷۱۵ هزار جمعیت دارد، نیازمند بازآفرینی شهری است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد